Problem z nie zapalającym sie Xenonem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • joanna
    Classic
    • 2010
    • 9

    Problem z nie zapalającym sie Xenonem

    Prawdopodobnie to będzie to ale niewiem ile to będzie kosztować napewno drogo :shock:
  • bzykacz
    Drive
    • 2008
    • 48

    #2
    Problem z nie zapalającym sie Xenonem

    Witam
    Panowie mam, problem kupiłem lampy Xenony do mojej Octavki, no i z jedną lampą jest problem tego typu, że włącza się nie za każdym razem.Żarniki są nowe, nie jest to również wina przetwornicy(próbowałem przełożyć z jednej lampy do drugiej i nic to nie dało). Kiedyś czytałem na forum coś o wadliwej serii lamp do Skody, ale nie mogę znaleźć tego wątku. Czy ktoś miał podobny problem i udało mu sie może to rozwiązać? Dodam tylko,że fabrycznie miałem zwykłe lampy i do Xenonów kupiłem zestaw Kufatec.
    1.9TDI ALH 148,6km + 311Nm

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Przekladales modul ten z tylu lampy, czy to cos co jest do samego zarnika??

      Zamien stronami caly srodek z jednej do drugiej lampy i wtedy zobacz.


      Wykluczam, problemy z instalacja elektryczna, ktora musiales przerobic, zeby je podlaczyc.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • bzykacz
        Drive
        • 2008
        • 48

        #4
        Modułu nie przekładałem(spróbuję w poniedziałek), co do instalacji to żadnych przeróbek jeszcze nie było(podłączyłem tylko przejściówki Kufatec-a H4->Xenon, więc żadnego cięcia, lutowania itp. nie było. Poziomowanie zostawiłem na okres pomiędzy świętami a nowym rokiem.Czy podłączenie samych przejściówek bez poziomowania może powodować to, że prawa lampa nie zawsze się włącza?Sprawa wygląda w ten sposób wsiadam do samochodu włączam światła nie ma prawego światełka, kilka prób włączenia i wyłączenia i za którymś razem zapala sie prawa lampa.
        1.9TDI ALH 148,6km + 311Nm

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No to na 90% jest to kwestia startera w prawej lampie. Bo zarnik jest dobry, bo swieci, a starter wlasnie odpowiada za uruchomienie.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • bzykacz
            Drive
            • 2008
            • 48

            #6
            Dzisiaj zamieniłem te"startery" stronami tzn. z prawej lampy do lewej i na odwrót, prawa lampa zapala za każdym razem, natomiast lewa niestety nie, a więc na 99% walnięty ten starter. Czy wie ktoś gdzie można to kupić bo ASO 640zł trochę dużo. Wielkie podziękowania dla kolegi "Maicroft"
            1.9TDI ALH 148,6km + 311Nm

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Allegro 100zl za uzywke, bo gdzie indziej to pewnie bedzie ciezko. Tylko trzeba uwazac, bo wg mojej wiedzy jest kilka wersji tego startera i sa tez chyba 4 oraz 5 kabelkowe.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • bansche
                Classic
                • 2008
                • 29

                #8
                Podpowiem ci co ja mialem w VW golf III taki sam problem od 3 dni mam skode ale tam zalozylem i dzisla wszystko OK

                Kupilem nowe xenony w pazdzierniku i od poczatku bylo tak jak piszesz jak wlaczalem na zimnym silniku to swiecil jeden a drugi tylko mrugnol

                Jak auto rozgrzalem zapalily sie oba wiec sadze ze u mnie bylo powodem ze za mala moc z akumulatora podaje ja mialem maly bo 50 amper a octavia musi miec 70ah( dzis kupowalem a mam 1.8 125kini 20V) jak masz podobny silnik albo diesla to zacznj od akumulatora i napiecia. a jak nie pomaga to xenony zmien.

                W gnieznie jest dobry gosc co sie tym bawi

                Pozdr Bansche
                Laurin & klement 140km czarna niunia

                Komentarz

                • blackspot
                  Rider
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  A co ma pojemość (wielkość) akumulatora mierzona w ah (amerogodzinach) do zdolności zapalania żarników ksenonowych?
                  Każdy sprawny akumulator 12V niezależnie od jego pojemności ma takie samo napięcie nominalne. Owszem może mieć innych prąd rozruchowy (chwilowy) ale to zupelnie inna bajka.
                  Moc a co za tym idzie i prad potrzebny do pracy żarników ksenonowych jest znacznie mniejszy niż przy standardowych żarówek halogenowych. Jedynie podczas zapalania żarników pobierany może być przez ułamek sekundy większy prąd ale i tak w porównaniu do pradu jaki potrzebny jest do rozruchu silnika to mały pikuś. Druga sprawa, że w momencie pracy silnika stan aku nie powienien już odgrywać aż takiej roli pod warunkiem, że sprawny jest alternator i układ ładowania. Więc generalnie jeśli aku potrafi bez problemu uruchomić silnik to raczej nie będzie miało problemu w uruchomieniu lamp ksenonowych.
                  Raczej macie problem ze starterem lub napięciem jakie podawane jest na lampy. W O2 trzeba np. zmienić kodowanie sterownika aby podawał wyższe niż standardowe 12V napięcie na lampy ksenonowe. Może w O1 jest podobnie?
                  Powered by Rogalotti + DSG

                  Komentarz

                  Pracuję...